Star Wars The Clone Wars: Republic Heroes

Konusu 'Oyun Tanıtımları' forumundadır ve mydeath05 tarafından 1 Haziran 2013 başlatılmıştır.

  1. Linkleri Görebilmek İçin Üye Degilseniz Kayıt Olun Üye İseniz Giriş Yapın hileleri.gen.tr Yönetimi







    İlk Star Wars filmi bundan yaklaşık 35 sene önce yayınlandı ve o tarihten bu yana da Galaksi'nin çok uzak köşesinde yaşanan bu olaylar çok büyük bir hayran kitlesi kazandı. Star Wars filmleri kimilerine göre birer başyapıt, kimilerine göreyse içi boş birer aksiyon filmi. Ben bu iki görüş içinde sessizliğimi korumayı yeğliyorum, ancak artık Star Wars evreninin yaratıcısı George Lucas'ın bu başyapıtını yalnızca gelir kapısı olarak gördüğüne inanmaya başladım. Onca Star Wars oyuncağı, çizgi romanı, kitabı, saymaya zaman bulamadığım çoklukta Star Wars oyunu… Ve şimdide sizlere bu furyanın en son halkalarını tanıtayım. 2008 yılında Star Wars: The Clone Wars adlı bir animasyon beyazperdeye yansıdı, görsel açıdan son derece yoksun olan bu animasyonun neden yapıldığı her halinden belliydi. Ardından 2009 yılında yine aynı adı taşıyan, aynı görselliklere sahip olan bir animasyon dizisi TV'lerde gösterilmeye başlandı. Yanlış hatırlamıyorsam bu dizi ülkemizde de Cartoon Network kanalında yayınlanıyor. Ve geldik serinin son halkasına Star Wars The Clone Wars: Republic Heroes. Aslında bu 3 ürün birbiriyle oldukça bağlantılı. Çünkü karakterlerin çizimleri ve olayların yaşandığı zamanlar birbirine uyuyor. Republic Heroes ufak oyunculara hitap eden bir oyun, zaten son birkaç üründür George Lucas'ın yaptığı "Ufak Star Wars Hayranları" açılımını fark etmişsinizdir eminim. Malumunuz artık çoğu Star Wars hayranı yetişkin oldu ve artık yeni gelirler için evreni tanımaya aç yeni kitleler lazım. Her neyse dediğim gibi Republic Heroes çocuklar için geliştirilen bir oyun ancak bu, oyunun her türlü teknik açıdan yoksun olmasını gerektirmiyor.

    GALAKSİ’NİN UZAK KÖŞESİNDEKİ, VASAT OYUN
    Oyun 3. şahıs görüş açısına sahip ancak, kamera klasik olarak karakterimizin arkasından görmeye odaklı değil, daha çok ekranı kuş bakışı türünde görüyoruz, kamera açısı zaman zaman değişiyor. Yani çevreyi daha rahat bir şekilde görebilmemiz için hazırlanmış. Kamera görüş açısından pek şikayetçi değilim, en azıyla fazla kör nokta bırakmıyor ve karambole atlayışlar yapmak zorunda kalmıyoruz. Gerçi yapsak da ne olur ki... Çoğu boşluk kenarında aşağıya düşmeyelim diye görünmez duvarlar mevcut. Bununla birlikte karakteriniz bir yerden diğerine atladığı zaman otomatik olarak inmesi gereken yere iniyor, yani "Eyvah! Buradaki atlama noktaları çok dar, nasıl tutturacağım?" diye düşünmenize gerek yok, siz ileri ve atlama tuşuna basın, gerisini karakteriniz hallediyor. Jedilar'da pek sorun çıkartmayan kamera görüşü, bir askeri yönetmeye başladığımızda ise ufak ufak sorunlar çıkartıyor. Özellikle de geniş alanlardaki çatışmalarda, kamera bir noktaya odaklanıyor ve o bölgedeki düşmanlarınızı temizlemeden diğer taraftaki düşmanlarınızla ilgilenemiyorsunuz, böylesi bir zorlama pek hoşuma gitmedi açıkçası.

    Oyun Cartoon Network'deki seriye dayandırılmış olduğu için, seriye ait birçok karakteri oyunda da görüyoruz. Ayrıca oyunda Anakin Skywalker, Ahsoka Tano ve Obi-Wan Kenobi karakterlerini yönetiyoruz ve böylece yaşanan olayları farklı perspektiflerden görmüş oluyoruz. Ayrıca Jedilar harici, klon askerleri olarak da mücadele etmemiz gereken bölümler oyunda mevcut. Bunların dışında bitirdiğimiz bölümleri farklı Jedi’lar ve Star Wars evreninin ünlü askerlerini yöneterek tekrar oynayabiliyoruz. Oyundaki en büyük yardımcımız ise Master Yoda. Oyunun başlarında veya takılacağımız bir yere geldiğimiz zaman ekranın alt bölümünde Yoda çıkarak bize ne yapmamız gerektiğini söylüyor. Eğer hala o yerde oyalanmaya devam ederseniz, yine belirip az önce söylediklerini hatırlatıyor. Bu, siz o yeri geçene kadar da devam ediyor. Bu yetişkin olmayan oyuncular için iyi bir uygulama gibi gözükse de, keşfetmeye aç kendi kendine bir şeyler başarmak isteyen insanlar için sinir bozucu bir uygulama olmuş diyebilirim.

    BUNLAR MI GALAKSİYİ KURTARACAK?
    Oyunun dövüş sistemi ise son derece basit, hatta sıkıcı bile olmuş diyebilirim. Oyunda tek yapmanız gereken karşınıza çıkan düşmanlarınızın işlerini bitirmek ve yolunuzda ilerlemek. Oyun yapay zeka açısından da son derece zayıf bir görüntü sergiliyor. Gerek Jedi kontrol ederken, gerekse de bir askeri yönetirken tek başımıza hareket etmiyoruz. Ancak oyundaki yapay zekasızlık bu yanımızdaki karakterlere de yansımış durumda. Eğer askerseniz, genel olarak tek başınıza savaşmak zorunda kalıyorsunuz, çünkü yanınızdaki diğer askerler pek ateş etme zahmetinde bulunmuyorlar. Eğer bir Jedi'yı yönetiyorsanız Jedi yeteneklerinden dolayı işiniz kolay ancak, yanınızdaki yoldaşınız işlerinizi zora sokabilir. Eğer oyundayken karakterlerin hareketlerini durup gözlemlerseniz sinirlerinizin bozulacağından eminim, bu yüzden siz yalnızca kendi karakterinize odaklanın. Örneğin oyunda bazı düşmanlarınızın üstüne atlayıp onları kontrol ederek, kendi başınıza yıkamadığınız duvar gibi geçilemez yerleri onlara yıktırtıyorsunuz. Bu güzel bir sistem en azıyla oyunun tek düzeliğini bozan nadir aksiyonlardan bir tanesi. Skywalker ile bu tarz bir şey yapacaktım, ancak genç ve bir o kadar da zekasız öğrencim, kendisi normal dövüş anlarında aptal aptal durur pek savaşmaz, üzerine atlayıp duvarı yıktıracağım robotları sürekli biçmeye başladı ve onun yüzünden 10 dakika boyunca bir alanda oyalanmak zorunda kaldım ve tabi bu esnada sürekli çıkıp oyunu duraklatan Master Yoda'yı da hesaba katarak yaşadığım sinir bozucu anları siz düşünün. Neyse ki en sonunda öğrencim özüne döndü de o yeri geçmeyi başardım. Düşmanlarımızın zekasından bahsetmeme gerek yok sanırım, sadece size ateş ediyorlar, bunun dışında bir fonksiyonlarını göremedim.

    Oyun checkpoint sistemine dayanıyor ve öldükçe yeniden dirilerek oyuna devam ediyorsunuz. Neredeyse adım başı save noktasının olması da size oyun esnasında avantaj sağlıyor, gerçi bu oyunda karakterinizin pek öleceğini sanmıyorum ancak oyunda belki küçük oyuncular için zorlayıcı yerler olabilir. Oyunda upgrade sistemi mevcut. Düşmanlarımızı yendikçe ve etraftaki mavi ışıkları topladıkça orb kazanıyoruz ve bu orbları yeni güçler açma, yeni eşyalar satın alma gibi şeylerde kullanıyoruz. Karakter upgrade ekranı fazla geniş olmasa da oyunun vasatlığı göz önüne alındığında bizlere yetiyor.

    Ve sıra oyunun en vasat olduğu konu olan grafiklere geldi. Yazıya grafiklerle başladık grafiklerle sonlandıralım. Öncelikle birilerinin oyunun yapımcısı olan Krome Stüdyoları’na hangi yılda yaşadığımızı hatırlatması gerekiyor. 2009 yılındayız, hatta 2010 yılına girdik sayılır. Peki bu dönemde, next gen oyunların çıktığı harika grafiklere sahip oyunların yapıldığı bu dönemde, böylesi 5-6 sene öncesinin grafiklerini taşıyan bir oyunu geliştirip de, bu sorum da LucasArts'a, onu piyasaya sürmenin mantığı nedir? Birçoğumuz bu sorunun cevabını biliyordur eminim ama ben yine de cevaplayayım, Star Wars fanlarını sömürmek. Oyunun grafikleri bir PS2 oyununu andırıyor, hem de kötü düzeyde bir PS2 oyununu. Eğer çok aşırı bir Star Wars hayranıysanız, geniş bir Star Wars koleksiyonuna sahipseniz, bu oyunu da koleksiyonunuza ekleyin. Ancak oynayacak kaliteli bir oyun arıyorsanız, o oyun Star Wars: The Clone Wars değil. Güzel oyunlu günler...

Sayfayı Paylaş